Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 11°C
Az Bulutlu

Bazı Yemeklerde Lezzet Katması İçin Pişirirken Şarap Katsak Haram Olur mu?

25.04.2019
181
A+
A-
Bazı Yemeklerde Lezzet Katması İçin Pişirirken Şarap Katsak Haram Olur mu?

Cevap Makalesi

Değerli okuyucu,

İçki çok eski çağlardan beri bilinir. Özellikle şarap en eski içkilerdendir. İçki, hicretin dördüncü yılında, Beni Nadir Yahudilerinin  yurtlarında sürgün edip çıkarıldıkları sırada haram kılınıp yasaklandı . Araplar’da cahiliye döneminde ve İslâm’ın ilk yıllarında içkiye büyük  düşkünlük vardı. Cahiliye dönemine ait metin ve şiirlerde içkiden ve  içki âlemlerinden sıkça bahsedildiği görülür. Hatta o dönem  Arapça’sında içki için yüz kadar isim kullanılmıştır, içkiler hurma,  üzüm, mısır, arpa, buğday, dan ve hatta baldan yapılıyordu. Medine’de  hurma koruğu ve hurmadan yapılan, Fadih adında bir içki  kullanılmaktaydı. O devirde üzüm Suriye’den getiriliyor, üzümden de  şarap (hamr) yapılıyordu. Sadece İslam dini değil tüm dinlerde sarhoş  olmanın içki kullanmanın doğru olmadığı görülmektedir. Gerek  Tevrat’ta, gerekse İncil’lerde içkiyi kötüleyen satırlar olmasına  rağmen, bu dönem Yahudileri içki üretip içiyorlardı. Pavlus/’Şarapla  sarhoş olmayın, onda edepsizlik vardır.” demiştir.[4] Luka incilinde  ise, Hz. Yahya’nın vasıfları anlatılırken, “Rab-bin meleğinin, onun  şarap ve içki içmeyeceğini haber verdiği” anlatılmaktadır.[5] Ancak  daha sonraları, içki, Hristiyan ibadeti¬nin içine sokulmuştur.  Kilise, şarabın Hz. İsa’nın kanı olduğunu ileri sürmüştür. Çeşitli  kiliselerde ekmek ve şarapla komünyon âyini yapılır olmuştur. Resûl-i Ekrem Efendimiz Medine’ye teşrif ettikleri zaman Müslümanlar  arasında da içki içiliyor, kumar oynanıyordu. Peygamber Efendimiz  gelince, ondan içkinin ve kumarın hükmünü sordular. Bunun üzerine şu ayetler nazil oldu.”Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar: De ki; ‘Onlarda büyük günâh ve hem  insanlar için bazı faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından  daha büyüktür…”   Bakara Sûresi, 219.

içki

Bunun üzerine Müslümanlardan bir kısmı zararından dolayı içkiyi  bıraktı, bir kısmı ise içmeye devam etti. Ancak, içenler arasında bu  arada bazı nâhoş durumlar meydana geldi.”Ey îmân edenler!Sarhoş olduğunuz zaman ne söylediğinizi bilinceye  kadar, cünüp olduğunuz zaman da eğer yolcu değilseniz, gusledinceye  kadar namaza yaklaşmayın. Nisa Sûresi, 43 Bu da yasağın ikinci safhasını teşkil ediyordu. Namaz kılınacağı zaman  da Resûl-i Kibriyâ Efendimizin emriyle “Hiçbir sarhoş namaza  yaklaşmasın” diye nidâ edilirdi. Buna rağmen Müslümanın biri  akşamleyin içki içip namaza geldi. Hz. Ömer  “Allah’ım, içki hakkında  bize açık ve kesin bir beyânda bulun.” diye duâ etti. O zaman da şu  âyet-i kerime nâzil oldu.”Ey îmân edenler! İçki, kumar, putlar ve kısmet çekilen fal okları hep  şeytanın işinden birer pisliktir, ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.  Şüphesiz şeytan, içki ve kumarla, aranıza düşmanlık ve kin sokmak,  sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan  vazgeçtiniz, değil mi?”Bu da içki yasağının üçüncü safhasıydı. Ve, böylece içki bütün  Müslümanlara haram kılınıyordu.”İçki, bütün murdarlıkların, kötülüklerin anasıdır.” Dare Kutnî, Sünen, 4:247″Çoğu sarhoş edenin, azı da haramdır.” Ebû Davud, Sünen, 2:294.

Ayetlerden ve hadislerden anlaşılacağı üzere her hangi bir yemekte vs
içki,şarap vb. sarhoş edici herhangi bir şey kullanmak İslama uygun
değildir. Selam ve dua ile

Brc
Brc
Uzun yıllar üzerinde çalışıp, her adımında emek verdiğim makale sektörünün artık uzman yazar ve adminlerindenim. Seo, bilgi ve kalite özlü makaleler için artık yeni çalışma arkadaşlarım ve yöneticilerimle bu yoldayım. Şimdiden onlara teşekkür ediyor ve gerçek islami bilgilerin bankası olan bu site için çalışmanın bana mutluluk vereceğini söylemek istiyorum.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.