Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 32°C
Az Bulutlu

Çocuk Öldürmek: Kürtaj

Mustafa Erol
Es-Selamü Aleykum. 1978 Ankara doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Ankara'da tamamladım. Üniversite Kamu Yönetimi ve İlahiyat Önlisans mezunuyum. Dinimiz İslam'ı öğrendiğim kadarı ile anlatmaya çalışıyorum. Admin yakın bir arkadaşım. Beni makale yazmak üzere yeterli gördüğü için bana teklif etti. ALLAH (c.c.) kendisinden razı olsun. Önce tereddüt etmiştim, ancak İslam dinine hizmete bir yerden başlamak lazım. Yazılarımızı okudukça bizleri daha iyi tanırsınız. Allah (c.c.) sizlerden de razı olsun.
21.07.2020
32
A+
A-

Es-Selamü Aleykum, sevgili okurlar,

En’am suresi 140.ayet: “Beyinsizlikleri yüzünden bilgisizce çocuklarını öldürenler,… mutlaka ziyan etmişlerdir…”

Cahiliye Araplarında, biliyoruz ki kız çocukları ya doğar doğmaz veya yedi yaşında diri diri toprağa gömülecek öldürülüyordu.

Bunun iki sebebi vardı.

1. Sebep: Gelinlik çağına gelince, kendilerine göre, layık olmayan bir adamla kaçıp evlenirse, ailenin ve kabilenin şerefi düşer. Kız çocuğunu erkenden öldürürler ve sülalenin şerefi peşinen kurtarılmış sayarlardı.

2. Sebep: Kız çocuğu beyhude beslenen fazlalık olarak görülüyordu. Kıt imkanlar içinde kız çocuğunu beslemek istemezlerdi.

Bu ikinci sebep “modern sebep”.

Günümüz şartlarında bu ayetin tefsirinde kürtaj olayı ifade ediliyor.

Birçok aile, ya fakirlik ya da başka gelecek vehimlerinden kürtaja müracaat ediyorlar.

Ana rahmine düşen bebeğe, 40 gün sonra ruh üflenir ve artık dinen canlı insandır. Bu dönemden önce yapılacak hamilelik sonlandırılmasının vebali olabilir. Ama ruh üflendikten sonraki kürtajlar dinen cinayettir.

Doğum kontrolü dinen engellenmemiş. Ancak kürtaj haramdır. Hele heke Allah’ın (c.c.) vereceği rızkın endişesiyle, çocuğa bakamayız endişesiyle kürtaj yaptırmak Allah ‘tan (c.c.) şüphe etmek demektir. İmanın aşırı zafiyeti değil de nedir?

Ola ki, özel bir sağlık durumundan dolayı hamilelik annenin sağlığını geri dönülmez şekilde bozuyorsa veya ölümüne neden olacaksa, kürtaja ruhsat verilebilir. Bu konuyu ehline sormak lazım.

Hayır dualarınızı esirgemeyin.

Mustafa Erol

islamievlilik.net

YAZARIN SON YAZILARI
6 Ağustos 2020
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.