Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 11°C
Rüzgarlı

Dinin Farzları ve Fazlaları

Mustafa Erol
Es-Selamü Aleykum. 1978 Ankara doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Ankara'da tamamladım. Üniversite Kamu Yönetimi ve İlahiyat Önlisans mezunuyum. Dinimiz İslam'ı öğrendiğim kadarı ile anlatmaya çalışıyorum. Admin yakın bir arkadaşım. Beni makale yazmak üzere yeterli gördüğü için bana teklif etti. ALLAH (c.c.) kendisinden razı olsun. Önce tereddüt etmiştim, ancak İslam dinine hizmete bir yerden başlamak lazım. Yazılarımızı okudukça bizleri daha iyi tanırsınız. Allah (c.c.) sizlerden de razı olsun.
18.02.2020
54
A+
A-

dini hayat
Es-Selamü Aleykum, sevgili okurlar
Bir kaç sene önce bu yazıyı başka bir yerde yazmıştım. Şimdi daha da ayrıntılı ele alalım.

Elhamdülillah Müslümanız. Öyle veya böyle dini vecibelerimizi yerine getirmeye çalışıyoruz. Haram helal nedir dikkat ediyoruz. Da… Dinimizde bazı ruhsatlı işleri günah sayan bir anlayış var. Hatta alimlerin mekruh saydığı işleri günah deyip sakınanlar var.

Mesela:

1. Namazda esnemek: “Aman ya Rabbi, Allah korusun” 😉 “Namaz bozuluyormuş.” Böyle fetva veriyorlar.

Ya Hu namazı bozan şeyler bellidir. Esnemek namazı bozmaz. Ama esnemek hevessüzlik, isteksizlik neticesinde ortaya çıkar. Bu yüzden namazda esnemek mekruh sayılmış. Yani namazın kıymetini düşürebilir. Hiç bir peygamber hayatlarında esnememiş.

Abdest alırken ayağına su döktürmek: Dinene uygun görünmeyen bir davranıştır. Ancak haram denemez. Peygamberimiz birisinin yardımı ile ibrikten abdest alırken, ayakları yıkanacağı zaman döktürmemiş. Din büyükleri de öyle yapmış. Sünneti uygulamak için yani.

2. Ayakta idrar: Zina etmek kadar günah diyenler çıkmış. Yahu zina etmek yakta işemek kadar basit bir şey mi? Bu fetva zina haramını küçük gösteriyor.

Ayakta idrar etmek, sağlık açısından sakıncalıdır. Yaşlılıkta prostat sorunlarına neden olmaktadır. Dinen de kabir azabını artırdığı söylenir.  Bir de ayakaa idrarda sonra istibra uygulanmaz ise abdest aldıktan hemen sonra farkında olmadan abdesti bozabilir. Bu yüzden tahrimen mekruh denmiş. Vebali var ama zina etmek kadar da ağır değil.

Eğer ki idrar edilecek müsait alan yoksa, idrarın sıçrama riski varsa ayakta yapılabilir. Burada ruhsat var. Ancak idrar oturarak yapılmalı.

3. Ağda yaparken cinsel organ görmek: Gusül abdesti almak gerektiğini söyleyenler var.

Kadınların sıkça gittiği güzellik merkezlerinde çalışan hanımların sıklıkla başına gelebilir. Na müsait şekilde görebilirler.

Bu durum gusül abdesti almayı gerektirmez.

İçine sinmeyen varsa, içi daha da rahat edecekse gusül abdesti alabilir. Ancak o durumda gusül abdestine fetva verilmez.

4. “Senin başın açık. Senin kıldığın namaz/tuttuğun oruç kabul olmaz.”

Yok ya.

İbadeti yaparken, ibadetin şartları yerine gelmişse tamamdır. Kabul edip etmemek Allah’ın bileceği iştir. Hiç kimse, kimsenin ibadetine karışmasın. Üstelik ibadeti engellemek şeytanın adetidir.

5. “Namazda imam ile beraber iftitah tekbirini getirmek çok büyük sevaptır.” tabiii, olabilir. Ancak vaazda bunu diyen hocaya sormak lazım: “Hocam, vatandaş namazı hiç kılmıyor ki. Önce namaza teşvik etsek olmaz mı?”

6. Dövme gusülü engeller mi?

Bir keresinde dövme yaptırmak lanet sebeplerindendir. Günahtır. Ancak Allah (c.c.) her dövmeliyi lanetlemez. Tövbe edeceklerini kalbini kapatmaz.

Dövmesinden pişman olup ibadete başlayacak birisini de namaza hemen buluşturmak lazım. Dövmeli adam normal gusülünü de alsın, abdestini de alsın. Namazına başlasın.

Gusül abdestinin fetvasını göre, tenimizde iğne ucu kadar bile kuru yer kalmamalıdır. Dövme boyası deri altında olduğu için gusül abdestine engel olmadığına dair fetvalar var.

7. Namazda ki zamm-ı surenin ilk rekatinde uzun, ikinci rekatinde kısa sure okunacak( veya ikinci zamm-ı sure ilkinden kısa olacak) : (Yoksa ne olacak?)

Bunu bana süper zeka bir adam söylemişti. Kafam bayağı karışmıştı.

Namazın farzı, vacibi, sünneti bellidir. Bu şartların yerine gelmesi namazı zaten tamam eder. Zamm-ı surenin ölçüsü ile ilgili hiçbirşey duymamıştım.

Meğersem zammı surenin uzunluğuna dikkat etmek, namazın ne farı ne vacibi değildir. Namazın bir adabıdır. Yani ibadet ederken kulun bilincini ibadete iyice yönelmesi için ince bir detaydır. Zammı sureye dikkat etmek güzel bir olaydır. Ama olmazsa olmaz değildir.

Hiç kimse nefes alan kula cehennemlik muamelesi yapmasın.

Örnekler uzatılabilir.

Hayır dualarınızı esirgemeyin

Mustafa Erol

islamievlilik.net

YAZARIN SON YAZILARI
2 Nisan 2020
4 Nisan 2020
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.