Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 26°C
Parçalı Bulutlu

Semavi Dinler Tarihi Kaç Yıllık?

14.08.2019
9
A+
A-
Semavi Dinler Tarihi Kaç Yıllık?

Es-Selamü Aleykum, sevgili okurlar,

Bir gün Frigya başkenti Gordion’ a gitmiştik. (Ankara Polatlı) Meşhur Kral Midas’ın mezarını görmüştüm. Hani şu her dokunduğu altın olan kral.

Mezarın minyatürü orada bulunan Kültür Bakanlığı müzesinde idi. Dikkatimi çeken şey, cenaze Mezarda neredeyse kıbleye doğru yatırılmış.

Düşündüm ki; acaba Frigya halkı semavi bir dine mi inanıyordu?

Müzede ve mezarda bize kılavuzluk eden müdüre bunu sordum.

Bana verdiği cevap: “İmkansız bir şey, semavi dinlerin tarihi 2000 yıllık. Buradaki medeniyet M. Ö.dir. Yani öyle semavi bir dine inanmaları imkansız.”

Cevaben karşılık verdim:”Mısır hiyoraglif resimlerinde bile namaz kılan insanlar görünür. Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz?” diye sordum.

“Onlar kesin değil.”

Aslında müdür de tarihiydi. Benim tezim elbet onun bilgisinin yanında daha zayıf kalır.

İyi de bizim bu müdür, Avrupalı materyalist mantıkla hareket eden tarihçilerin ve arkeologların önümüze attığı bilgilere göre konuşmaktadır.

Bu materyalist tarih anlayışına göre dinler şöyle değerlendirilir; “İnsanlar tabiat olaylarına tanrılık vermiş. Bu durumda çok tanrılı dinler ortaya çıkmış. Daha sonra tek tanrı inançları daha mantıklı gelerek, tek tanrılı dinler ortaya çıkmış.” Bu bilgiler kıt arkeolojik verilerle elde edilen sonuçlardır. Aslında veriler kıt değil de Avrupalı tarihçiler kendi anlayışına uygun sonuca ulaşmak için cımbızlı veriler kullanmıştır.

Göbekli Tepe gibi yeni arkeolojik bulgular elde ettikçe en eski inançların tek tanrılı olduğu ortaya çıkmaktadır. Hatta  ilkel değil gelişmiş dinler vardı. İlmihal, ahlak kuralları, ibadet esasları, felsefesi olan dinler.

Bu kadar veriyi göz ardı ederek, semavi dinlerin çok yeni olduğunu savunmak bana akademik körlük gibi görünüyor.

Gerçi, birçok tarihçi, tarihin yeniden yazılması gerektiğini söylüyor. Yoksa tarih içerisinde İslam ve diğer semavi dinler sanki bir anda ortaya çıkmış gibi anlatılacak ha

Mustafa Erol
Mustafa Erol
Es-Selamü Aleykum. 1978 Ankara doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Ankara'da tamamladım. Üniversite Kamu Yönetimi ve İlahiyat Önlisans mezunuyum. Dinimiz İslam'ı öğrendiğim kadarı ile anlatmaya çalışıyorum. Admin yakın bir arkadaşım. Beni makale yazmak üzere yeterli gördüğü için bana teklif etti. ALLAH (c.c.) kendisinden razı olsun. Önce tereddüt etmiştim, ancak İslam dinine hizmete bir yerden başlamak lazım. Yazılarımızı okudukça bizleri daha iyi tanırsınız. Allah (c.c.) sizlerden de razı olsun.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.