Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 24 °C

A-
Umre Ziyaretim

Merhaba değerli okurlar;

Bir süredir sizlerden ayrı kaldım ama bu ayrılık ayrılıkların en güzeliydi giderken. Dönerken ise en acısıydı. Rabbim nasip etti mukaddes topraklara, güzel Peygamberimizin doğup büyüdüğü mekanlara gidebildim. Çok güzel bir Umre geçirdim. Eşimle, akrabalarım ve arkadaşlarımla birlikte gittiğimiz dolu dolu bir Umre oldu. Gidemeyenler için gidenler için ise aynı heyecanı tekrar hatırlamaları için Umre’de yaşadıklarımı kaleme almak istedim. İlk ziyaretimiz Mekke oldu. Uçakla Mekke’ye varışımızda otelimizde bir süre dinlendikten sonra Umre yapmak için Mescidi Haram’a doğru yola çıktık. Kafile başkanlarımızın yönlendirmesi doğrultusunda dua ve yakarışlarla Kabe’ye ilk yolculuğumuz başladı. Lebbeyk nidalarıyla Kabe’ye adım adım adım yaklaşırken hocamız başımızı öne eğdirdi ve gidene kadar başımız kaldırmadık. Kabe’nin önüne vardığımızda yavaşça kaldırdık. O an Kabe’yi Muazzama’yı  ilk gördüğüm an o kadar heyecanlı ve güzeldi ki ben ilk defa gittiğim için yoğun duygular içindeydim. Kabe heybetli ve istişamlı bir şekilde karşımda duruyordu. Kabe’yi ilk gördüğün anda yapılan duaların kabul olacağı bilinciyle kendim için ailem için ve tüm Müslümanlar için dua ettim. Daha sonra ilk Umre’mizi yapmaya başladık. Tavaf ve say yaparak Umremizi tamamladık.

Mekke’de pek çok ziyaretlerimiz oldu. Sahabe mezarları, Peygamberimizin evi, doğup büyüdüğü yerler, Arafat dağı, sevr dağı, nur dağı… Beni en çok etkileyen hira mağarasıydı. Peygamberimize ilk vahyin geldiği, ilk Peygamberlik verildiği yer. Nur dağına çıkış uzun ve zahmetli oldu ama sonunda tüm sıkıntılarımıza değdi. Hira mağarasına girdiğimiz an mağaranın içinden muhteşem bir koku yayıldı. 14 asır öncesinden gelen gül kokusu, Peygamberimizin kokusu. Dağda gül kokusunun buram buram kokması çok ilginçti. Hiç böyle bir şey beklemiyordum. Aynı koku serv mağarası, uhud dağı, Ravzayı mutahhara’da da vardı. Mekke yolculuğumuz bu şekilde dolu dolu geçti. 10 gün Mekke’de kaldıktan sonra 4 günde Medenine’de kaldık. Medine’de de Peygamberimizin türbesini yani Mescidi Nebevi’yi ziyaret ettik. Cennet bahçesi olarak adlandırılan yeşil halıda namaz kıldık. Cennetül Baki mezarlığında Hz. Ömer, Ebubekir, Aişe annemiz ve diğer sahabelerin mezarlarını ziyaret ettik. Hurma bahçelerine gittik. Yine dolu dolu Medine ziyaretinden sonra dönüş vakti geldi. Ruhumuzu Mekke ve Medine’de bırakarak memleketlerimize döndük. Öylesine güzel anlar yaşadık ki hayatımın en anlamlı günleri kutsal topraklarda geçti. Rabbim isteyen herkese oraları gitmeyi ve hakkıyla orada ibadet edebilmeyi nasip etsin.

Brc
Uzun yıllar üzerinde çalışıp, her adımında emek verdiğim makale sektörünün artık uzman yazar ve adminlerindenim. Seo, bilgi ve kalite özlü makaleler için artık yeni çalışma arkadaşlarım ve yöneticilerimle bu yoldayım. Şimdiden onlara teşekkür ediyor ve gerçek islami bilgilerin bankası olan bu site için çalışmanın bana mutluluk vereceğini söylemek istiyorum.